دپارتمان ثبتی موسسه مکنا
چرا دپارتمان ثبتی مکنا
تاسیس یک واحد صنفی و تجاری باید از همان آغاز بر مبنای صحیح و اصولی استوار باشد تا ارکان شرکت در هماهنگی کامل با یکدیگر بتوانند توسعه کسب و کار را تعیین نمایند. در این راستا موسسه مکنا مصمم است تا نیاز صاحبان کسب و کار به خدمات ثبتی را نیز با بهره گیری از کارشناسان متخصص برآورده سازد.

تجربه چندین ساله مکنا در زمینه ثبتی
موسسه مکنا با حضور کارشناسان مجرب این حوزه، از اولین قدم در کنار صاحبان کسب و کار بوده و نه تنها انجام فرآیندهای ثبتی را انجام می دهد در کلیه این مراحل مشاوره های لازم در خصوص قانون تجارت و اصول و قواعدی که هیات مدیره و صاحبان سهام شرکت ها عهده دار خواهد بود، در اختیار صاحبان کسب و کار می گذارد.
موفقیتهای دپارتمان ثبتی مکنا از زبان آمار
مزیتهای رقابتی دپارتمان ثبتی مکنا

مشاوره جامع
با توجه به اینکه موسسه مکنا به عنوان مرکز ارائه خدمات مشاوره کارآفرینی از اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی دارای مجوز می باشد. از اولین قدم با در نظر گرفتن تمام جوانب فضای کسب و کار به بنگاه های اقتصادی مشاوره های لازم را ارائه می نماید.

سرعت و دقت
با توجه به تجربه کارشناسان این حوزه، مراحل فرآیند ثبتی با سرعت و دقت بالایی انجام می پذیرد.
خدمات دپارتمان ثبتی مکنا

ثبت تاسیس شرکتها و موسسات غیرتجاری
زمانی که شما نسبت به ثبت تاسیس شرکت اقدام می کنید با انجام این کار باعث خواهد شد تا کلیه فعالیت های شرکت از جمله فعالیتهای اجرایی، حقوقی و مالی و انجام فعالیت های مربوط به شرکت جنبه قانونی پیدا کرده و قابل پیگیری باشند.

ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت
قطعا اعضای هیات مدیره بعد از ثبت تاسیس شرکت قادر خواهند بود، تغییراتی در مدارک و اطلاعات اولیه ی ثبت شده ایجاد نمایند. به عنوان مثال تغییراتی در نام، موضوع، آدرس دفتر مرکزی و یا سرمایه شرکت ایجاد نمایند که همه ی این موارد از طریق ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت انجام می پذیرد.

افزایش و کاهش سرمایه
تصمیمات مربوط به افزایش و کاهش سرمایه شرکت سهامی در صلاحیت انحصاری مجمع عمومی فوق العاده میباشد و اساسنامه شرکت نمیتواند متضمن اختیار افزایش سرمایه برای هیات مدیره باشد. این فرآیند نیازمند انجام اقدامات اداری پیش نیاز میباشد که کارشناسان ما در موسسه مکنا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهد داد.

پلمپ دفاتر قانونی
پلمپ دفاتر قانونی شرکت از جمله موارد مهمی میباشد که شرکتها و تجار باید قبل از شروع هر سال مالی به آن توجه داشته باشند. مطابق قانون تجارت هر تاجری به جز کسبه باید پلمپ دفاتر خودش را قبل از آغاز سال مالی جدید که از اول فروردین همان سال تا ۲۹ اسفند میباشد را اخذ کنند.

اخذ کد اقتصادی
کد اقتصادی شناسهای ۱۲ رقمی است که پس از تشکیل پرونده و تعیین حوزه توسط سازمان امور مالیاتی و اقتصادی کشور به اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق میگیرد. مطابق قانون تجارت تمامی شرکتها تا دو ماه پس از ثبت شرکت موظف به اخذ کد اقتصادی و انجام امور مالیاتی مربوطه میباشند.

ثبت برند و علائم تجاری
برند، علامتی اختصاری است که به طور کلی هر نوع شرکتی برای معرفی محصول و خدمات خود از آن بهره میبرد. در حقیقت راه شناخت یک شرکت، برند و علامت تجاری مربوط به آن است. به عبارت سادهتر، باید گفت با ثبت برند، یک شرکت به مشتریان خود معرفی میگردد و مشتریان شناخت بیشتری از شرکت پیدا میکنند.

سؤالات پر تکرار
برای ثبت شرکت سهامی خاص نیاز به پنج نفر عضو می باشد(سه نفر اعضای هیئت مدیره و دو نفر بازرس) برای ثبت شرکت مسئولیت محدود نیاز به دو نفر عضو می باشد.
در شرکت سهامی خاص بعد از تایید نام شرکت، ۳۵% سرمایه که حداقل ۱۰۰ هزار تومن می باشد باید در حساب بانکی که به نام شرکت باز شده است تا زمان آگهی تاسیس شرکت بلوکه شود. ولی در شرکت مسئولیت محدود نیازی به این امر نمی باشد.
بله سهامداران یا مدیرعامل میتواند خارج از اعضای هیات مدیره باشند.
استعلام سابقه کیفری و سوءپیشینه اشخاص به صورت خودکار در سامانه ثبت شرکتها انجام میگیرد. اعضای هیئتمدیره و بازرسان نباید دارای سوءپیشینۀ کیفری باشند و نباید مشمول ممنوعیتهای مندرج در اصل ۱۴۱ قانون اساسی و مواد ۱۱۱ و ۱۲۶ و ۱۴۷ لایحه اصلاحی قانون تجارت شوند.
طبق ماده ۱۰۷ قانون تجارت ایران، هر یک از شرکا به نسبت سهمی که در شرکت با مسئولیت محدود دارد دارای رأی خواهد بود.
هنگام ثبت قانونی شرکت، ضرورتی برای ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت سربازی وجود ندارد.
متخصصین دپارتمان ثبتی مکنا

حنانه مقدم
کارشناس ثبتی

سمیه ابراهیمی
کارشناس ثبتی
نمونه پروژههای ثبتی مکنا

ثبت برند مدرسی

ثبت برند مکنا

ثبت برند چهار فصل

ثبت برند کارتاپ

ثبت برند پیمانکاری والادگر نوا
